keskiviikko 23. tammikuuta 2019

Blogin vuosipäivä

Blogini täyttää tänään vuoden.

Vuosi sitten kaipasin paikkaa johon voisin purkaa tuntemuksiani vauvan kaipuusta. Epäilin silloin, että blogin kirjoittaminen loppuisi viikon sisällä aloituksesta, kun olen aina ollut huono kirjoittamaan päiväkirjaakaan. Kuitenkin tästä muodostuikin tosi lohduttava asia. Tuntoni olen purkanut ilman kaunisteluita ja olen ajatellut, että varmaan minua pidetään kauheana valittajana. Kuitenkin näihin tuntoihin olen saanut paljon tsemppejä ja ennen kaikkea vertaistukea. On ihan mieletöntä kuinka hyvältä tuntuu, että tuntemattomat ihmiset kirjoittavat niin kannustavia viestejä. Tästä on kyllä muodostunut ihan oma tärkeä maailma ja on ihana seurata teidän muiden tarinoita ja saada niistä uskoa onnistumisesta sekä sitä vertaistukea, kun toinen elää ihan saman tuskan kanssa!

Vuosi sitten koin hirveää ahdistusta, että meille oli tulossa vuosi täyteen yritystä. Seuraavaksi tuleekin täyteen kaksi vuotta. Onneksi en vuosi sitten tiennyt kuinka pitkä matka olisi vielä edessä. Toivon, rukoilen ja lähetän kaikki toiveet ilmoille, että vuoden päästä ei olisi syli enää tyhjä. Miehellekin sanoin, että jos tänä vuonna en tule raskaaksi ”niin sitten en kyllä ala”. :D noh eipä tässä taida muuta voida kuin alkaa ja jatkaa :D Tämän vuoden on vain vihdoin oltava meidän vuosi.

Sunnuntaina kuitenkin siirryttiin uuteen kiertoon ja yritys jatkuu. Odottelin menkkoja alkavaksi vasta maanantaina ja hieman olin kyllä ihmeissäni, kun aavistuksen punaista tuli jo perjantai iltana. Lauantaina tuli jo selvästi enemmän, mutta ei kunnolla ja hanat aukesivat sitten sunnuntaina. Eli jäi kyllä aika lyhyeksi tuo luteaalivaihe. Ei hyvä, vaikka ei onneksi mitenkään mahdottoman lyhyt.

Menkat on olleet aika kivuliaat, mutta olen selvinnyt taas ilman lääkkeitä. Näissä menkoissa on ollut tosi kummallista kipua. Toivottavasti tämä loppuisi pian. Kovasti odottelen, että tulisi jo ovulaation aika. Tämä on taas luomukierto, joten toivottavasti ovulaatio sieltä tulee kuten pitääkin. Toivon, ettei tulisi kovin pitkää kiertoa.

Huomenna menen akupunktioon, joten mukavaa odotettavaa on onneksi tiedossa!

Kiitos, kun luette ja tuette! <3

-Emma

4 kommenttia:

  1. Kyyneleet nousee silmäkulmaan kun luen sun sanoja! Mulle oli kanssa blogin myötä ihan kauhea yllätys, kuinka paljon voimia se antaa , kun tuntemattomat ihmiset kommentoi ja tsemppaa. Me ei olla yksin tän surun ja tuskan kanssa.
    Mulla on ihan sama uho päällä: jos ei onnistu sillon ja sillon, niin sitten en kyllä ala :D Pakko van alkaa uudestaan ja uudestaan joka ikinen kuukausi...

    Mua harmittaa menkat sun puolesta.. Onneksi ne on pian ohi ja pääset jahtaamaan ovulaatioo, se on se onnellisin aika kierrosta. Odotan mielenkiinnolla, millainen sun akupunktio kokemus on.

    Kiitos, että kirjoitat <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanasti kirjoitit <3 tässä ei tosiaan olla yksin ja se kyllä antaa voimaa, kun toiset kokee ihan samanlaisia tuskan tunteita eikä tunne itseään ihan hölmöksi.

      Odotan kyllä huomista tosi paljon. Nyt on ollut tosi paljon stressiä muutenkin, niin ehkä jotain rentoutusapua voisi saada. Toivon, todella, että löytyisi myös keinoja hoitaa tätä tärkeintä ongelmaa.

      Haluan jo niin piinailemaan :D

      Poista
  2. Hei, hyvää vuosipäivää! Sun tekstin innostamana kävin kurkkaamassa omastakin blogista ja huomasin, että mun blogi täyttää itse asiassa tänään vuoden! :D
    Ite oon kans yllättynyt, miten pitkään ja yllättävän ahkerasti oon jaksanut kirjoitella ja kyllä siitä vaan on ollut valtava apu samoin kuin muiden juttujen lukemisesta. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi onpa hauska sattuma, että ollaan noin peräkkäin haluttu aloittaa kirjoittaminen. On tää kyllä terapeuttista :)

      Poista